Regulamin

 

BatLit Sp. z o. o.

 

I. Definicje

§ 1

W niniejszym regulaminie, zwanym dalej „Regulaminem”, pod poniższymi pojęciami należy rozumieć:

  1. „Sklep”– sklep internetowy działający za pośrednictwem strony internetowej batlit.pl i/lub poczty elektronicznej pod adresem office@batlit.pl.
  2. „Sprzedawca”– właściciel Sklepu, tj. BatLit Sp. Z o.o. prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą „BatLit”, ul. Jana Kazimierza 25/27, 95-070 Ruda Bugaj, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki, NIP: 947-19-888-66, REGON: 366574170; KRS:0000663944;
  3. „Użytkownik”– każda osoba lub podmiot, który zawarł ze Sprzedawcą umowę o korzystanie ze Sklepu w momencie akceptacji regulaminu;
  4. „Konto”– konto Użytkownika założone w Sklepie;
  5. „Klient”– każda osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność prawną, która dokonuje  zakupu w sklepie, w tym: konsument, przedsiębiorca na prawach konsumenta i przedsiębiorca
  6. "Konsument"- osoba fizyczna dokonująca zakupu w Sklepie
  7. "Przedsiębiorca"- osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność prawną, dokonująca zakupu w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową
  8. "Przedsiębiorca na prawach konsumenta"- osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą dokonująca zakupu niezwiązanego bezpośrednio z prowadzoną działalnością (wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności ujawnionego w CEIDG). Tacy przedsiębiorcy korzystają z części ochrony prawnej przewidzianej dla konsumentów.
  9. „Zamówienie” - złożenie przez Użytkownika oferty zakupu towarów stanowiące zaproszenie do składania ofert
  10. „przyjęcie Zamówienia” - akceptacja przez Sprzedawcę oferty złożonej przez Użytkownika i zawarcie umowy sprzedaży

 

II. Postanowienia ogólne

§2

  1. Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, w tym założenia Konta oraz zawierania i wykonywania umów sprzedaży towarów za pośrednictwem Sklepu.
  2. Akceptacja Regulaminu następuje w momencie zakładania Konta i/lub każdorazowy w chwili złożenia zamówienia. Akceptacja regulaminu jest warunkiem korzystania ze sklepu i dokonania zakupu.
  3. Umowa o korzystanie ze Sklepu zawarta w momencie akceptacji Regulaminu zawarta jest na czas nieokreślony. Umowa może zostać rozwiązana w każdym czasie poprzez usunięcie konta lub zakończenie korzystania ze sklepu. Rozwiązanie tej umowy nie wpływa na ważność i skuteczność umów sprzedaży zawartych przez Klienta przed jej rozwiązaniem.

 

§ 3

  1. Sprzedawca prowadzi sprzedaż w Sklepie za pośrednictwem sieci Internet. Treści prezentowane, a w szczególności ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje nie są ofertą w rozumieniu przepisów art. 66 i 661Kodeksu cywilnego, lecz zaproszeniem do składania ofert.
  2. W związku z powyższym Sprzedawca może zmieniać ceny towarów aż do momentu zawarcia umowy sprzedaży z Użytkownikiem.
  3. Użytkownik może złożyć Zamówienie za pośrednictwem Sklepu i/lub drogą emailową
  4. Umowa sprzedaży następuje w momencie potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia Zamówienia na zdefiniowaną liczbę, sprecyzowanych produktów i ustalonej cenie.
  5. Sprzedawca realizuje zamówienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  6. Prezentowane w Sklepie zdjęcia towarów nie oddają ich rzeczywistych rozmiarów, mają charakter poglądowy i  informacji wizualnej.

§ 4

  1. Do prawidłowego korzystania ze Sklepu niezbędne jest:
  • posiadanie komputera, laptopa lub innego urządzenia multimedialnego;
  • posiadanie dostępu do sieci Internet;
  • korzystanie ze standardowego oprogramowania w postaci aktualnego systemu operacyjnego oraz przeglądarki internetowej, przy czym przeglądarka internetowa powinna obsługiwać pliki „cookies";
  • posiadanie własnego, aktywnego adresu poczty elektronicznej.
  1. W przypadku braku spełnienia powyższych wymogów korzystanie ze Sklepu może być utrudnione lub niemożliwe.

 

III. Rejestracja i założenie Konta 

§ 5 

  1. Klient może złożyć zamówienie w sklepie poprzez założenie konta zarejestrowanego lub bez rejestracji.
  2. Rejestracja i założenie Konta są bezpłatne.
  3. Przy utworzeniu Konta Zarejestrowanego dane Użytkownika zostają zapisane. Użytkownik ma dostęp do edycji i wglądu swoich danych osobowych i dotyczących zamówienia oraz możliwość składania kolejnych zamówień bez konieczności ponownego podawania danych po uprzednim zalogowaniu się do Konta za pomocą loginu i hasła;
  4. W przypadku Zakupów jako gość dane Klienta są wykorzystywane wyłącznie do realizacji bieżącego zamówienia i nie są dostępne do podglądu ani edycji przez Klienta w systemie Sklepu. W celu złożenia kolejnego zamówienia konieczne będzie ponowne podanie danych.
  5. Konto mogą założyć: osoby fizyczne posiadające pełną zdolność do czynności prawnych.
  6. Każdy Użytkownik może założyć w Sklepie tylko jedno Konto Zarejestrownane.
  7. Rejestracja i założenie Konta wymaga uprzedniej akceptacji Regulaminu przez Użytkownika.

 

 § 6

 

  1. W celu założenia Konta w Sklepie Użytkownik wypełnia i wysyła do Sprzedawcy formularz rejestracyjny dostępny na stronie Sklepu.

  2. W formularzu rejestracyjnym Użytkownik podaje co najmniej: adres e-mail oraz hasło. W przypadku rejestracji podmiotów prowadzących działalność gospodarczą konieczne jest również podanie nazwy firmy oraz numeru NIP. Pozostałe dane, takie jak imię, nazwisko, adres zamieszkania i numer telefonu, mogą być wymagane przy składaniu zamówienia.

  3. Użytkownik zobowiązany jest do nieumieszczania w formularzu rejestracyjnym treści o charakterze bezprawnym.

  4. Do zakończenia rejestracji konieczna jest akceptacja Regulaminu oraz zapoznanie się z Polityką prywatności. Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane w celu realizacji umowy o korzystanie ze Sklepu, zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych oraz na przesyłanie informacji handlowych jest dobrowolne i nie jest konieczne do założenia Konta.

  5. Wysłanie formularza rejestracyjnego stanowi ofertę Użytkownika zawarcia umowy o korzystanie ze Sklepu. Umowa zostaje zawarta w momencie potwierdzenia rejestracji przez Sprzedawcę.

 

IV.Odmowa realizacji zamówienia i rozwiązanie umowy o korzystanie ze Sklepu

§ 7

 

  1. Sprzedawca jest uprawniony do odmowy przyjęcia zamówienia złożonego przez Użytkownika, w szczególności w przypadku:
    a) braku dostępności towaru w magazynie Sprzedawcy lub u jego dostawców w momencie składania zamówienia,
    b) oczywistego błędu w treści Sklepu (np. rażąco zaniżonej ceny w stosunku do wartości rynkowej), o ile został on zauważony przed potwierdzeniem przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zamówienia w przypadku zmiany przedmiotu prowadzonej działalności gospodarczej skutkującej brakiem możliwości dalszego prowadzenia Sklepu, o ile odmowa nastąpi przed potwierdzeniem przyjęcia zamówienia.
  3. Sprzedawca ma prawo wypowiedzieć umowę o korzystanie ze Sklepu (prowadzenie Konta) w przypadku:
    a) zakończenia prowadzenia Sklepu,
    b) zakończenia prowadzenia działalności gospodarczej,
    c) zmiany przedmiotu prowadzonej działalności skutkującej brakiem możliwości dalszego prowadzenia Sklepu.
  4. Wypowiedzenie lub odmowa przyjęcia zamówienia może nastąpić w formie pisemnej lub drogą elektroniczną na adres e-mail podany przez Użytkownika.

§ 8

  1. Użytkownik może wypowiedzieć umowę o korzystanie ze Sklepu w każdej chwili.
  2. Wypowiedzenie następuje poprzez oświadczenie złożone pisemnie na adres Sprzedawcy podany w Regulaminie lub mailowo na adres e-mail: office@batlit.pl.
  3. Konto zostanie usunięte niezwłocznie lub nie później niż w terminie 7 dni od dnia otrzymania takiego oświadczenia przez Sprzedawcę.  

 

V. Złożenie i przyjęcie Zamówienia

§ 9

  1. Przedmiotem Zamówień składanych przez Użytkownika za pośrednictwem Konta mogą być towary znajdujące się w zaproszeniu do składania ofert na Stronie internetowej Sklepu.
  2. Użytkownik może składać Zamówienia za pośrednictwem Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Realizacja i potwierdzanie zamówień odbywa się w dniach roboczych w godzinach pracy Sprzedawcy.
  3. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia Zamówienia do realizacji.

 

§ 10

  1. W celu złożenia Zamówienia Użytkownik wybiera towary prezentowane w Sklepie internetowym.

  2. Po dokonaniu wyboru towaru Użytkownik, poprzez kliknięcie na opcję „Dodaj do koszyka”, zamieszcza towar w wirtualnym koszyku. Użytkownik może przeglądać zawartość koszyka oraz dodawać lub usuwać towary. Zawartość koszyka jest zapamiętywana tylko w przypadku zalogowanych Użytkowników posiadających Konto zarejestrowane. Dodanie towaru do koszyka nie stanowi jego rezerwacji ani zawarcia umowy.

  3. Po podjęciu decyzji o złożeniu Zamówienia Użytkownik dokonuje wyboru sposobu płatności oraz sposobu dostawy.

  4. W przypadku Zamówień z opcją płatności przy odbiorze, Zamówienie zostaje złożone po kliknięciu przez Użytkownika na opcję „Złóż Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.

  5. W przypadku Zamówień z opcją przedpłaty, Zamówienie zostaje złożone po kliknięciu przez Użytkownika na opcję „Złóż Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”. Brak wpłaty w określonym terminie może skutkować anulowaniem Zamówienia.

  6. Po złożeniu Zamówienia Użytkownik otrzymuje na adres e-mail automatyczne potwierdzenie jego otrzymania, które nie stanowi jeszcze zawarcia umowy sprzedaży.

  7. Umowa sprzedaży zostaje zawarta w momencie przesłania przez Sprzedawcę wiadomości e-mail z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia do realizacji.

 

VI. Płatności i cena

§ 11

Płatności i dokumenty sprzedaży

  1. Sklep udostępnia następujące formy płatności za towary:
    a) przelew tradycyjny na rachunek bankowy Sprzedawcy: 37 1090 2705 0000 0001 3538 3831,
    b) karta debetowa, kredytowa, BLIK lub przelew online za pośrednictwem serwisu PayU,
    c) gotówka przy odbiorze (pobranie).

  2. Wykonanie płatności niezgodnie z wybraną metodą może spowodować opóźnienie lub anulowanie realizacji Zamówienia.

  3. Zamówienia z płatnością przelewem tradycyjnym są realizowane po zaksięgowaniu wpłaty na koncie Sprzedawcy. Na podstawie indywidualnej decyzji Sprzedawca może zrealizować zamówienie po przesłaniu przez Klienta potwierdzenia wykonania przelewu, o ile wpłata zostanie zweryfikowana.

  4. Wraz z towarem Sprzedawca przesyła dokument sprzedaży:

    a) paragon fiskalny – w formie fizycznej razem z towarem,

    b) faktura VAT – w formie elektronicznej na adres e-mail podany w Zamówieniu.

  5. Dokument sprzedaży jest wystawiany w języku polskim i zawiera wszystkie wymagane prawem informacje.

  6. Wszystkie ceny podawane są w złotych polskich (PLN) i zawierają podatek VAT. Ceny nie zawierają kosztów dostawy, które są podawane Użytkownikowi w trakcie składania Zamówienia i doliczane do wartości zamówienia. Koszt przesyłki zależy od aktualnego cennika dostępnego w Sklepie, a Użytkownik ma prawo wyboru formy dostawy z listy zaproponowanej przez Sklep.

  7. Zamówienie z opcją przedpłaty, które nie zostanie opłacone w terminie 5 dni roboczych, licząc od dnia następnego po złożeniu Zamówienia (chyba że ustalono inaczej ze Sprzedawcą), zostanie anulowane. Ewentualne wpłaty dokonane po tym terminie zostaną zwrócone Użytkownikowi na rachunek, z którego dokonano płatności.

 

§ 12

  1. Wszelkie zniżki (takie jak promocje, rabaty) są oferowane przez Sprzedawcę dobrowolnie.
  2. Kody rabatowe dostępne są jedynie dla Użytkowników Kont zarejestrowanych.
  3. Zniżki poza akcjami są przydzielane po uprzednim indywidualnym rozpatrzeniu.
  4. Sprzedawca ma prawo bez podawania przyczyny zmienić, wycofać zniżki lub odmówić sprzedaży towarów objętych ofertą zniżkową w każdym momencie przed zawarciem umowy sprzedaży.
  5. Aby skorzystać z oferty zniżkowej objętej ograniczeniem czasowym Użytkownik powinien złożyć Zamówienie przed zakończeniem trwania oferty.
  6. Zamówienia z opcją przedpłaty, które nie zostaną opłacone w czasie obowiązywania oferty, mogą zostać anulowane, a rabat nie będzie obowiązywał przy późniejszej realizacji zamówienia
  7. Oferty zniżkowe się nie sumują.

 

VII. Termin realizacji zamówienia

§ 13

  1. Maksymalny czas realizacji zamówienia wynosi 3 dni robocze dla towarów magazynowanych oraz 14 dni robocze dla towarów niemagazynowanych (dotyczy np. pakietów wykonywanych na zamówienie). Czas realizacji jest naliczany od dnia potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia Zamówienia, chyba że w opisie zamawianego towaru lub w trakcie składania Zamówienia podano inny termin realizacji zamówienia, do momentu wysyłki.
  2. Czas realizacji zamówienia nie obejmuje czasu dostarczenia oraz dotyczy tylko dni roboczych. 
  3. W przypadku niemożliwości realizacji zamówienia w podanym terminie, Użytkownik zostanie niezwłocznie poinformowany na adres poczty elektronicznej o tym fakcie oraz o przewidywanym terminie realizacji zamówienia (nie dłuższym jednak niż 30 dni od dnia złożenia zamówienia).
  4. Zamówiony towar wysyłany jest korzystając z zewnętrznych firm. 

 

VIII. Gwarancja, Reklamacje, Rękojmia

§ 14

  1. Wszystkie towary dostępne w Sklepie objęte są gwarancją udzielaną przez Sprzedawcę
  2. Okres ochrony gwarancyjnej dla konsumentów oraz jednoosobowych działalności gospodarczych dokonujących zakupu na prawach konsumenta wynosi:
    a) 6 miesięcy – dla pojedynczych ogniw, akcesoriów i akumulatorów do odkurzaczy,
    b) 12 miesięcy – dla pozostałych pakietów akumulatorowych,
    licząc od momentu otrzymania towaru.
  3. Okres ochrony gwarancyjnej dla przedsiębiorców (podmiotów niebędących konsumentami ani jednoosobowymi działalnościami gospodarczymi na prawach konsumenta) wynosi:
    a) 3 miesiące – dla pojedynczych ogniw, akcesoriów i akumulatorów do odkurzaczy,
    b) 6 miesięcy – dla pozostałych pakietów akumulatorowych,
    licząc od momentu otrzymania towaru.
  4. Sprzedawca wyłącza w całości odpowiedzialność z tytułu rękojmi wobec Klientów będących przedsiębiorcami w rozumieniu art. 43¹ Kodeksu cywilnego, z wyłączeniem jednoosobowych działalności gospodarczych dokonujących zakupu na prawach konsumenta.
  5. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień konsumenta oraz jednoosobowych działalności gospodarczych na prawach konsumenta wynikających z rękojmi przewidzianej w Kodeksie cywilnym.
  6. W przypadku spostrzeżenia jakichkolwiek nieprawidłowości zakupionego towaru Klient powinien skontaktować się ze Sprzedawcą mailowo na adres office@batlit.pl
  7. Jeżeli wysyłka reklamowanego towaru jest konieczna, Klient powinien odpowiednio zabezpieczyć przesyłkę i odesłać ją na adres siedziby Sprzedawcy. W przypadku nieodpowiedniego zabezpieczenia, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w transporcie – reklamacja może zostać uznana za niezasadną w zakresie uszkodzeń powstałych w trakcie przesyłki. Za prawidłowe zabezpieczenie towaru uznaje się- owinięcie materiałem amortyzującym i umieszczenie w pudełku uniemożliwiającym przemieszczanie się oraz zabezpieczenie przewodów i złącz przed zwarciem- osobne owinięcie materiałem izolującym.
  8. Sklep ustosunkuje się do reklamacji klienta w terminie 14 dni od momentu otrzymania przesyłki z reklamowanym towarem.
  9. Jeżeli reklamacja zostanie uznana za zasadną, Sklep zwróci Klientowi koszta poniesione w związku z wysyłką wadliwego towaru (z wyjątkiem dodatkowych koszów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańsza oferowana przez Sprzedawcę przesyłka)
  10. Jeżeli reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie Sprzedawca w pierwszej kolejności podejmie próbę naprawy lub wymiany uszkodzonego towaru. 
  11. Reklamowany towar może zostać poddany diagnostyce zarówno w Polsce, jak i u producenta poza granicami kraju. W przypadku uznania reklamacji wszystkie koszty diagnostyki, transportu i ewentualnej wymiany ponosi Sprzedawca. W przypadku reklamacji nieuzasadnionej np. uszkodzenia powstałego na skutek niewłaściwego użytkowania towaru, koszty diagnostyki i transportu mogą obciążyć Klienta.
  12. Sprzedawca zastrzega, że różnice w wyglądzie towarów wynikające z indywidualnych ustawień monitora (m.in. kolor, proporcje) nie stanowią wady i nie mogą być podstawą reklamacji.
  13. W celu sprawnego rozpatrzenia reklamacji Klient proszony jest o dołączenie do przesyłki opisu stwierdzonej usterki oraz informacji dotyczących sposobu użytkowania towaru, warunków przechowywania oraz okoliczności, w jakich wystąpił problem. Brak opisu nie wstrzymuje rozpatrywania reklamacji, jednak może wydłużyć czas jej rozpatrzenia. W przypadku braku tych danych Sprzedawca może zwrócić się do Klienta drogą mailową z prośbą o ich uzupełnienie.

 

§ 15

  1. Gwarancji nie podlegają pakiety oraz ogniwa, kupione lub regenerowane w Sklepie, które nie posiadają oryginalnej plomby gwarancyjnej. Za oryginalną plombę uważa się oznaczoną naklejkę z numerem seryjnym, która znajduje się na pakiecie lub naklejkę znamionową na ogniwie, a jej zerwanie powoduje utratę gwarancji.
  2. Gwarancji nie podlegają ogniwa litowo-jonowe (Li-ion) oraz litowo-żelazowo-fosforanowe (LiFePO4), w których stwierdzono ślad ingerencji w szczególności np. ogniwa zostały samodzielnie zgrzane/lutowane, łączone w pakiety oraz, w których ogniwa zostały połączone bez układu zabezpieczającego.
  3. Gwarancji nie podlegają ogniwa rozładowane poniżej progu dla Li-ion 2,4V dla LiFePO4 2V i naładowane powyżej progu dla Li-ion 4,2V oraz LiFePO4 3,65V. Optymalne napięcie do przechowywania ogniw li-ion wynosi 3,6V , a dla ogniw LifePo4. 3,3V.
  4. Gwarancji nie podlegają pakiety oraz ogniwa Li-ion (litowo-jonowe)/LifePO4 (litowo-żelazowo-fosforanowe) kupione w naszym sklepie użytkowane bez układu zabezpieczającego ogniwa PCM/PCB/BMS. W takim przypadku Klient zrzeka się praw z gwarancji oraz bierze na siebie pełną odpowiedzialność za ich używanie.
  5. Układy zabezpieczeń PCB z balanserem, które nie są montowane w warunkach ESD nie podlegają gwarancji. 
  6. Gwarancji nie podlegają ogniwa oraz pakiety, które zostały zalane, przechowywane w niewłaściwych warunkach (poza zakresem 0°C – 25°C), narażone na działanie wilgoci, substancji żrących, przedmiotów metalowych lub skrajnych temperatur. Gwarancji nie podlegają akumulatory użytkowane niezgodnie z zasadami określonymi w karcie gwarancyjnej.
  7. Niewłaściwe podłączenie zabezpieczenia BMS oraz jego błędna eksploatacja prowadzą do utraty gwarancji.
  8. Reklamacje wynikające wyłącznie z błędnego wyboru produktu przez Klienta lub braku zapoznania się z opisem towaru nie będą uznawane.
  9. Przed użyciem pakietu Li-ion należy dokładnie zapoznać się z instrukcją obsługi dołączoną do produktu. Niezastosowanie się do zawartych w niej zasad może prowadzić do uszkodzenia akumulatora, zagrożenia bezpieczeństwa oraz utraty gwarancji.
  10. Wszelkie uszkodzenia powstałe z winy Klienta (np. w wyniku upadku, naderwania przewodów) powodują utratę gwarancji. Naprawy w takich przypadkach są odpłatne wraz z kosztami wysyłki.

  

IX. Prawo do odstąpienia umowy zawartej na odległość

§ 16

Prawo odstąpienia od umowy

  1. Prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi, czyli osobie fizycznej dokonującej zakupu w celach niezwiązanych bezpośrednio z działalnością gospodarczą. Konsument może odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym wszedł w posiadanie towaru lub osoba trzecia, inna niż przewoźnik, wskazana przez klienta, weszła w posiadanie towaru.
  2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia, konsument powinien wysłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy na adres e-mail: office@batlit.pl lub w innej formie umożliwiającej jednoznaczną identyfikację woli odstąpienia, przed upływem 14 dni od otrzymania przesyłki.
  3. Konsument ma następnie kolejne 14 dni na odesłanie towaru, licząc od dnia wysłania oświadczenia o odstąpieniu.
  4. Prawo odstąpienia dotyczy jedynie produktów:

    • nieużywanych,

    • w oryginalnym opakowaniu,

    • z pełną dokumentacją otrzymaną przy zakupie,

    • nieuszkodzonych w wyniku niewłaściwego zabezpieczenia przesyłki przez klienta.

  5. Zwracane towary, a w szczególności ogniwa i pakiety akumulatorowe, powinny być odpowiednio zabezpieczone w celu uniemożliwienia:

    • uszkodzeń mechanicznych (np. zgniecenia, upadku),

    • przemieszczania się towaru wewnątrz opakowania,

    • zwarcia (przypadkowego połączenia bieguna dodatniego i ujemnego),

    • zalania płynami.

6. Klienci niebędący konsumentami (np. przedsiębiorcy) nie mają ustawowego prawa odstąpienia od umowy.

7. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy (zgodnie z art. 34 ustawy o prawach konsumenta).

 

§ 17

Skutki odstąpienia od umowy

  1. Prawo odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w przypadku:

    • Towarów nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,

    • Towarów, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

  2. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
  3. Koszty zwrotu towaru ponosi Klient. Towar powinien być przesłany w sposób umożliwiający jego bezpieczny transport. W przypadku produktów wrażliwych, takich jak ogniwa i pakiety akumulatorowe, należy go odpowiednio zabezpieczyć, aby uniemożliwić:

    • uszkodzenie mechaniczne (np. zgniecenie, upadek),

    • przemieszczanie się wewnątrz opakowania,

    • zwarcie biegunów dodatnich i ujemnych,

    • zalanie płynami.

  4. Klient proszony jest o odesłanie lub przekazanie rzeczy na adres BatLit Sp. z o.o. Jana Kazimierza 25/27, 95-070 Ruda Bugaj, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient poinformował Sklep o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni. 
  5. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu tych samych środków płatności, które zostały użyte przez Klienta, chyba że Klient wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu.
  6. W przypadku odstąpienia umowy sprzedaży Sklep zwróci Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, poza kosztami dostarczenia produktów, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca otrzyma zwrot towaru.

 

X. Polityka prywatności 

§ 18

Administrator danych osobowych

1. Administratorem Państwa danych osobowych jest BatLit Sp. z o.o. z siedzibą w Rudzie Bugaj, ul. Jana Kazimierza 25/27. 

2. Państwa dane osobowe są gromadzone i przetwarzane wyłącznie w zakresie niezbędnym do: 

  • realizacji zamówień,
  • obsługi klienta,
  • prowadzenia działań marketingowych, jeśli wyrazili Państwo zgodę. 

 

3. Dane osobowe nie są udostępniane osobom trzecim ani firmom poza przypadkami niezbędnymi do realizacji zamówienia (np. firmy kurierskie, operatorzy systemów płatności, firmy obsługujące reklamacje) lub w przypadkach wymaganych prawem.

4. Klient ma prawo do:

  • dostępu do swoich danych,
  • ich poprawiania,

  • usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”),

  • ograniczenia przetwarzania danych,

  • przenoszenia danych,

  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,

  • wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa UODO).

5. Podanie danych w celach marketingowych jest dobrowolne. Każdy Klient może w dowolnym momencie cofnąć zgodę na przetwarzanie danych w tym celu, wysyłając maila na adres: office@batlit.pl z tematem „Rezygnacja z newslettera”.

 

Pliki Cookies (ciasteczka) 

  1. Sklep internetowy nie zbiera w sposób automatyczny żadnych danych, z wyjątkiem danych zawartych w plikach cookies podczas samego korzystania z Witryny. Pliki cookies to małe pliki tekstowe wysyłane przez sklep internetowy i przechowywane na Państwa komputerze zawierające pewne informacje związane z korzystaniem przez Państwa z Witryny i Sklepu Internetowego. Wykorzystywane przez sklep internetowy pliki cookies mogą mieć charakter tymczasowy lub trwały. Tymczasowe pliki cookies są usuwane z chwilą zamknięcia przeglądarki, natomiast stałe pliki cookies są przechowywane także po zakończeniu korzystania przez Państwa z Witryny i służą do przechowywania informacji takich jak Państwa hasło czy login, co przyspiesza i ułatwia korzystanie z Witryny.
  2.  Pliki cookies mogą być:
  • sesyjne – usuwane po zamknięciu przeglądarki,
  • stałe – przechowywane po zakończeniu sesji w celu np. automatycznego logowania.

    3. Użytkownik może w każdej chwili:

    • zablokować instalowanie cookies w przeglądarce,

    • usunąć już zapisane pliki cookies.

4. W przypadku plików cookies wykorzystywanych w celach marketingowych lub analitycznych konieczna jest zgoda użytkownika przed ich zapisaniem.

 

Przetwarzanie danych przez podmioty zewnętrzne

1. W celu realizacji umowy dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom zewnętrznym, takim jak:

  • firmy kurierskie,
  • operatorzy systemów płatności,
  • firmy obsługujące reklamacje i serwis.

2. Zakres przekazywanych danych ograniczony jest do minimum niezbędnego do realizacji zadania.

3. Dane mogą być również udostępniane organom władzy publicznej wyłącznie w przypadkach przewidzianych przepisami prawa.

 

Reklamy i marketing

  1. BatLit Sp. z o.o. może korzystać z usług reklamowych i analitycznych zewnętrznych dostawców, w tym Google Analytics i Google Ads (remarketing).
  2. Użytkownicy mogą:
  • wyłączyć personalizację reklam w Menedżerze preferencji reklam Google,
  • zablokować pliki cookies marketingowe zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

3. Dostawcy zewnętrzni, w tym Google, mogą wykorzystywać własne pliki cookies w celu:

  • wyświetlania reklam,

  • optymalizacji kampanii marketingowych,

  • analizowania historii odwiedzin użytkowników na witrynie www.batlit.pl

 

 

XI. Zastrzeżenia prawne

§ 19

  1. Wszystkie teksty, zdjęcia, grafiki, nazwy własne, materiały multimedialne i opisy towarów w Sklepie są chronione prawem autorskim.
  2. Zabrania się ich kopiowania, rozpowszechniania, modyfikowania, wykorzystywania w celach handlowych lub prezentacji na innych stronach bez pisemnej zgody Sprzedawcy.

 

XII. Postanowienia końcowe

§ 20

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
    Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie. Zmiany wchodzą w życie z chwilą opublikowania nowej wersji Regulaminu na stronie Sklepu. Obowiązująca wersja Regulaminu jest zawsze dostępna pod adresem: www.batlit.pl/regulamin.
  2. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 10.11.2019 r., z ostatnią zmianą wprowadzoną dnia 12.09.2025 r.

 

POWRÓT

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
[WIDGET-WZ]
Sklep internetowy Shoper.pl